רוצה להיות BFF? הירשמי לניוזלטר שלנו!

על סטיילינג ושאר ירקות

  |   10 בדצמבר 2012

אם הייתי צריכה להסביר במילה את ההבדל המשמעותי ביותר בין סטיילינג אישי למסחרי, הייתי אומרת בפשטות שההבדל הוא בקליפס.
בהפקה מעורב צוות; צלם, מאפר/ת, מעצב/ת שיער וכמובן סטייליסט/ית שעובדים יחד להביא לידי ביטוי בתמונה: קונספט או מוצר. חלק משמעותי בעבודת הסטייליסט הוא ה"איסוף", יצירת קשר עם חנויות, מעצבים ומעצבות ומשרדי יח"צ כדי להשאיל בגדים, אביזרים וכל דבר פוטוגני שעשוי להעצים את המסר והתמונה. זו סיבה והזדמנות "להיות בעניינים" לדעת מה הולך, להכיר מעצבים וקולקציות ולדעת מה כבר נעשה או צולם.

בתמונה: סט לפני הגעת המצולמים, שולחן אביזרים וסטנד בגדים

בתמונה: סט לפני הגעת המצולמים, שולחן אביזרים וסטנד בגדים (התמונות צולמו ע"י בנימין אדם ביום צילומים שעשינו עבור "הארץ")

המוצר הסופי הוא תמונה ואין היום תמונה מסחרית שלא מעורב בה פוטושופ; זה יכול להיות העלמת שערה סוררת, הסרת נקודת חן ועד יישור מוחלט של עור הפנים והצרת היקפים. במסגרת הדברים המרוטשים נמצא גם הקליפס- אטב, שעוזר להחזיק את כל מה שגדול מידי, לא מסתדר או מפריע לצילום.
בתמונה: אני מכינה את אלה לסט 'שילוב-דוגמאות' שעשינו בשביל הכיף; החצאית קצת גדולה, החגורה היא סרט ארוך והצעיף לא עומד במקום. תמונות מהסט והתוצאה הסופית: בלי חגורה, בלי החצאית ובלי הקליפס שכמובן מסתתר לו שם…

(צילם: בנימין אדם)

בעולם ההפקות יש תחומים שונים שמביאים איתם אתגרים שונים; הפקות אופנה כמו שרואים במגזינים הן תחום שמאפשר למתוח קצת את גבולות האופנה למקום יצירתי בו לא תמיד מדובר בתוצאה לבישה בהכרח או בתמונה ריאליסטית, בניגוד לצילום קטלוג או אנשים "רגילים" לכתבה למשל.

בסטיילינג אישי (כפי שמסגיר השם) העניין הוא אישי ולעיתים קרובות גם רגשי. אף אחת לא תצא עם אטב להצר את הז'קט מאחור ויש בגדים שמצטלמים טוב אבל במציאות לא מרשימים ובוודאי לא מתאימים לכל אחת ולכן המטרה היא ללמד ולתת כלים מעשיים; לא על הטרנד הכי לוהט אלא מה מתאים למבנה הגוף הספציפי, מה רלוונטי לצרכים (לאן מתלבשים? מה רוצים לשדר?) וכיצד לעשות זאת בכל תקציב.

מודדות ולומדות

יש משהו מאוד מרגש בלהיכנס לארון חדש ולגלות דרכו את האדם מאחורי הבגד וכיף "להתעסק עם בגדים" מזווית פרקטית ודרכם לשנות את איך שהאדם רואה את עצמו.

אופנה היתה אהבה גדולה שלי עוד לפני שהפכה למקצוע (קליק לביקור בבלוג שלי בתפוז) ואחד הדברים שהלימודים והנסיון עזרו לקבע היתה ההכרה שהיא עולם ומלואו שמשפיע על חיינו ברבדים רבים, הרבה מעבר ל'מה ללבוש' וגם, שאחורי הקלעים (המסחריים והיצירתיים) שלו מעניינים לא פחות…
עבודה עם אנשי מקצוע נוספים מעשירה ומאתגרת ותחושת הסיפוק עם קבלת התוצר הסופי גדולה בהחלט אך יש משהו אחר שאני מקבלת מהייעוץ האישי שאותו קשה לקבל מ"מוצר" וזה המגע האישי; אני פוגשת אנשים בנקודה בחיים שבה החליטו לעבור שינוי וזו זכות גדולה להיות חלק מזה ולדעת שמה שעשינו ביחד שיפר להם, גם אם קצת, את החיים.

לסיום אפנק אתכן בתמונה מהקטלוג הראשון שלי  ולכן גאווה גדולה – זה היה צעד ראשון בתחום, אחרי שעשיתי רק סטיילינג אישי והחוויה השאירה מקום לעוד. הלקוח (שכלל לא קשור לאופנה) רצה לשלב דמויות אופנתיות אך לא אופנתיות "מדי", מה שהפך את העבודה למהנה במיוחד כי מדובר בעצם בלהלביש יפה ומלוטש אך ריאליסטי. כיף! (והסוג החביב עלי בתחום ההפקות). לצפייה בהפקות נוספות אני מזמינה את כולכם לבקר בעמוד הפייסבוק שלי.

(צילם רוי פרידמן)

נשמח להפוך את הפוסט הזה לראשון בסדרה על חוויותיי כסטייליסטית (אישית וגם לא) אז אם יש לכן שאלות או בקשות לפוסטים אל תהססו, כתבו לנו בתגובה: מה הייתן רוצות לדעת? 🙂



לי וולף
סטייליסטית, כותבת בלוג אופנה דידקטי - לי'תלבש, מנהלת שותפה בפורום אופנת נשים בתפוז

הוספת תגובה