רוצה להיות BFF? הירשמי לניוזלטר שלנו!

תגלית השבוע: Ugly Duckling

  |   15 ביוני 2013

במהלך ביקור באירוע ההשקה של חנות הפופ-אפ החדשה Pop-Up Box 69 שנערך בסוף חודש מאי בשדרות רוטשילד בתל-אביב, פגשתי את המעצבת גל אנג'ל, בעלת מותג בגדי-הים Ugly Duckling- (בתרגום מאנגלית: "הברווזון המכוער"). העיצובים הססגוניים והשובבים של אנג'ל בלטו על רקע החלל הלבן והמינימליסטי.

גם אנג'ל עצמה שהתהדרה בשמלה מנומרת וליפסטיק אדום עשתה לי חשק עז לגשת ולפטפט איתה על הדגמים החדשים שהיא מציגה בחנות לקיץ 2013, על הנשים שמהן היא שואבת השראה, על המסר לאומה ועל שאר ברווזים.

צבעוניות ומקוריות בדגמי בגדי הים של Ugly Duckling המוצגים ב- Pop Up Box 69. צילום: מיכאל טופיול

צבעוניות ומקוריות בדגמי בגדי הים של Ugly Duckling המוצגים ב- Pop Up Box 69. צילום: מיכאל טופיול

ספרי לי קצת על הרקע שלך. איך הגעת לעיצוב בגדי ים?
אם היית שואלת אותי פעם מה אני רוצה לעשות כשאהיה גדולה, כנראה שעיצוב בגדי ים היה הדבר האחרון שהייתי אומרת לך" (צוחקת). אבל גדלתי בתל-אביב קרוב מאוד לשפת הים ובתור ילדה ונערה הייתי בים כל הזמן. מאוחר יותר עבדתי בסטודיו לאופנה של "גרטרוד" בתל-אביב וסיימתי קורס תדמיתנות.

אז למה דווקא בגדי ים?
כשסיימתי החלטתי שאני רוצה לעסוק בתחום בכוחות עצמי וחשבתי על נישה שדווקא כאן במדינת הקיץ והחוף שלנו לא מטפלים בה כראוי. תחשבי על זה שמשהו כמו שישים אחוז מהזמן קיץ פה וכשאישה מחפשת בגד ים קשה לה מאוד- למרות ההיצע הגדול שיש לנו בארץ- למצוא משהו שהוא קצת שונה, כי רוב הגזרות והבדים נראים אותו דבר. דווקא בימי הזוהר של 'גוטקס' למשל , ייצרו בארץ בגדי-ים איכותיים במגוון רחב של גזרות, ולא סתם 'גוטקס' הפך למותג ישראלי שפרץ וזכה לשם עולמי. היום זה קצת חסר.

גל אנג'ל בעלת המותג "Ugly Duckling": פתרונות יצירתיים לימי הקיץ הרבים. צילום: אריאלה גויכמן-גארבר

גל אנג'ל בעלת המותג "Ugly Duckling": פתרונות יצירתיים לימי הקיץ הרבים. צילום: אריאלה גויכמן-גארבר

בגדי הים שלך מאוד מזכירים את נערות ה"פינ-אפ" של שנות ה-50? הן ההשראה?
מבחינת הסגנון אני מושפעת מאוד מדמות נערת ה"פינ-אפ" של שנות ה-50 וסגנון ה"רוקבילי" (סגנון מוקדם של מוסיקת הרוקנרול שרווח בשנות ה-50). את הצבעוניות אני דווקא שואבת משנות ה-70. את רוב הדגמים שלי אני מעצבת בצבעי היסוד: אדום, כחול ו-צהוב, כי יש בזה משהו מאוד קומיקסי ושובב כמו בציורים של אמן הקומיקס רוי ליכטנשטיין. את ההשפעות התקופתיות האלה תמיד מתרגמת למשהו שהוא יותר מודרני ומתאים להיום כמו הבדים הסינתטיים והגמישים וצבעי הניאון".

תמונה 3- צבעוניות בהשראת אמן הקומיקס רוי ליכטנשטיין. משמאל: בגד-הים של המותג מקולקציית קיץ 2013 ל-Pop Up Box 69. צילום: מיכאל טופיול. מימין: ההשראה- ציור של אמן הקומיקס רוי ליכטנשטיין.

צבעוניות בהשראת אמן הקומיקס רוי ליכטנשטיין. משמאל: בגד-הים של המותג מקולקציית קיץ 2013 ל-Pop Up Box 69. צילום: מיכאל טופיול. מימין: ההשראה- ציור של אמן הקומיקס רוי ליכטנשטיין.

מה ההיענות לדגמים הייחודיים שלך בקרב הישראליות שהתרגלו כבר לתחתון הברזילאי ולסיוט שבמדידת ביקיני הקטנטן?
זה מחלחל לאט-לאט. כמו כל דבר טוב זה מגיע מהשוליים ומתקרב בהדרגה למרכז הבמה. אני משתדלת מאוד לשמור על צביון ייחודי וקו מעניין- משהו שאני חושבת שיתאים לי ולנשים רבות כמוני- ולא להיכנע לטרנדים מקומיים, כדי באמת להציע משהו חדש בנוף. והתגובות הן בהתאם- אני מקבלת תגובות חמות וטובות של נשים רבות שמודות לי ומוקירות לי תודה על כך שאני מציעה להן דגמים מחמיאים ומעניינים, וזה מאוד מחמם לי את הלב.

 דגם בהשראת נערות הפינ-אפ של שנות החמישים. צילום: מיכאל טופיול


דגם בהשראת נערות הפינ-אפ של שנות החמישים. צילום: מיכאל טופיול

מה המסר של המותג?
המון חוש הומור. לא לקחת את עצמך יותר מדי ברצינות. בגד ים מסמל פאן וחופש. המסר הוא לקחת את קניית בגד-הים שהיא דבר טראגי וקשה להרבה נשים ולתת לחוויה נופח משעשע וצבעוני כמו אומנות הקומיקס וה'פופ-ארט' עצמה.

ולסיום…מי ה-ugly Duckling שלך? הרי לקרוא למותג על-שם ה"ברווזון המכוער" לא ממש יעודד את הקונות.
קודם כל אני גדלתי קצת כברווזון מכוער ואני עדיין עובדת על ההפיכה לברבור… (צוחקת, וסתם שתדעו- דעת הכותבת היא שמדובר בבחורה חתיכה ומגניבה ביותר…)
אבל ברצינות, זה שם שמעביר בדיוק את המסר של הדגמים שלי: קודם כל, שאף אחת היא לא באמת Ugly Duckling . ושנית יש משהו מאוד יפה בדבר שהוא אחר, שונה ולא מושלם- משהו שהוא קצת אאוטסיידר בנוף. גם אני מרגישה קצת אאוטסיידרית בנוף המקומי- כאילו אני ה Ugly Duckling וכל שאר האנשים בתעשייה הם הברבורים היפים. אבל המותג שלי אופטימי ואומר שזה הכי יפה להיות ברווזונים בין ברבורים ושהאופטימיות היא תמיד שם ברקע.

הקולקציה של גל אנג'ל ל-Ugly Duckling נמכרת במסגרת החנות Pop Up Box 69 שתמשיך את פעילותיה עד ה-5 ביולי, וניתן גם להגיע אליה לסטודיו בתל-אביב. בהחלט סיבה טובה לצאת מהמזגן, להגיע לחנות ולהמשיך לחוף הים עם משקפי שמש חתוליות, ארטיק בטעם דובדבן, וכמובן- ברווזון מגומי.



אריאלה גויכמן גארבר
חובבת היסטוריה, אופנה ואומנות. מתחזקת את הבלוג Timeless Hemlines וכותבת לעיתון העצמאי "מגפון".
  • Facebook

הוספת תגובה